W ubiegłym tygodniu dzieci z oddziału IV rozmawiały na temat teatru.W sali utworzyliśmy kąciki z teatrzykami,z którycjh dzieci mogły korzystać podczas zabaw.Były to teatrzyki:kukiełkowy, paluszkowy, aktora,pantomima,cieni oraz kamishibai.Dzieci rozmawiały na temat lalek oraz aktorów, poznały zawody związane z teatrem.zprzypomniały sobie również o kulturalnym zachowaniu w teatrze oraz odpowiednim stroju.
Dzieci rozmawiały na temat brył geometrycznych. Na dywanie p.Basia przygotowała najróżniejsze przedmioty o różnych kształtach oraz obręcze i poleciła dzieciom posegregować przedmioty nie określając w jaki sposób.Przedszkolaki z zainteresowaniem przyglądały sie przedmiotom i podzieliły je wg kształtu.Przedszkolaki nazywały bryły geometryczne:sześcian, kulę, walec i stożek. Dobierały obrazki do odpowiednich brył. Na zajęciu plastycznym ozdabiały przygotowane wcześniej z tektury bryły geometryczne .
Przedszkolaki poznają litery,dokonuja analizy i syntezy wyrazu,wykonują różne ćwiczenia z wykorzystaniem samogłosek i spólgłosek,tworzą proste zdania,podają liczbę wyrazów w zdaniu.
METODA KOLOROWYCH DŹWIĘKÓW to innowacyjna, autorska, przełomowa i przede wszystkim odnosząca sukcesy w nauczaniu dzieci metoda nauki grania utworów muzycznych na instrumencie w tym przypadku macie klawiszowej z wykorzystaniem figur geometrycznych w siedmiu kolorach. Poprzez rozpoznawanie kolorów i kształtów oraz kojarzenia odległości pomiędzy poszczególnymi figurami (które są odpowiednikiem określonej wartości rytmicznej nuty z orientacyjnym czasem wybrzmienia) najmłodsze dzieci rozpoczynają swoją przygodę z nauką muzyki