W ubiegłym tygodniu rozmawialiśmy na temat ogrodu przedszkolnego. Celem naszych zajęć było przybliżanie dziecku świata przyrody poprzez obserwację i badanie środowiska, budowanie więzi emocjonalnej z otaczającą go przyrodą poprzez podejmowane działań na rzecz środowiska,
kształtowanie właściwych postaw wobec przyrody. Przedszkolaki zwiedzały ogród przedszkolny, zwracały uwagę na to, co się w nim znajduje i do czego nam to służy:
-plac zabaw, przedłużenie sali przedszkolnej, miejsce przedstawień, zajęć plastycznych, muzycznych, uprawy roślin, obserwacji zmian atmosferycznych, czytania i opowiadania bajek.
W pierwszym dniu poznawaliśmy krzewy owocowe, jakie znajdują się w ogrodzie: maliny, jeżyny, porzeczki, borówki, agrest, oraz kwitnące drzewa. Dzieci oglądały narzędzia ogrodnicze, które wykorzystuje pan Hieronim- woźny do porządkowania ogrodu.
Dzieci z oddziału I podczas zajęć w ogrodzie poznawały budowę drzewa, mierzyły obwód pnia za pomocą sznurka lub ilości dzieci obejmujących pień. Szukały drzew wysokich i niskich. Przedszkolaki wiedzą, czym się różnią drzewa iglaste od liściastych i wyszukiwały w ogrodzie drzew wg otrzymanych ilustracji. Po powrocie do sali układały puzzle-drzewa.