Przedszkolaki z oddziału II rozmawiały na temat wiatru. Poznawały różne określenia dotyczące wiatru, dowiadywały się o sposobach wykorzystywania siły wiatru. Zapoznały się także ze złymi skutkami wiatru ( zniszczenia).
Wykonały ćwiczenia oddechowe naśladując różne natężenie wiatru dmuchając na piórka, naśladowały odgłosy wiatrów o różnej sile z wykorzystaniem np.: głosu, szelestu kartek, woreczków foliowych.
Przedszkolaki obejrzały inscenizacje wiersza „Dwa wiatry" J. Tuwima z wykorzystaniem foliowych kukiełek dwóch wiatrów.
Poznały różne określenia dotyczące wiatru oraz jego dobrą i zła rolę. Samodzielnie próbowały inscenizować treść wiersza. Podczas zabaw muzyczno- ruchowych " Szaleństwa wiatru" których celem było rozwijanie inwencji twórczej dzieci w sferze muzyczno-ruchowej wykorzystały instrumenty perkusyjne, folię, kolorową bibułę.
Wszechstronny rozwój dziecka jest najważniejszym celem codziennych zabaw i zajęć prowadzonych w przedszkolu. Każdego dnia, mając na uwadze fakt, iż nasze dzieci są spragnione wiedzy, nowych doświadczeń i ciekawostek, organizujemy takie sytuacje edukacyjne, podczas których przedszkolaki poszukują odpowiedzi na postawione pytanie, czy problem, zachwycają się, czy niejednokrotnie dziwią. To właśnie owe „zadziwiające” sytuacje edukacyjne pomagają rozwijać dziecięcą wyobraźnię i ciekawość świata, pozwalają dziecku przeżywać, a przez to na długo zachować w pamięci zdobytą wiedzę. Tym razem 4-latki z grupy II wykorzystując butelki plastikowe, słomki, kartki, patyczki drewniane i kilka innych, przydatnych gadżetów, stworzyły swoją własną mini stację pogodową. Stworzony wynalazek pomógł nam obserwować siłę i kierunek wiatru.
Podczas zajęć plastycznych dzieci z oddziału II wykonały wiatraczki z rolek po papierze toaletowym oraz kolorowe latawce.
Dzieci rysowały „ wiatr na kartce”. Celem tego ćwiczenia było wypracowywanie u dzieci nawyku kreślenia od lewej do prawej strony oraz kreślenia kół w lewo.
Podczas zabawy matematycznej przedszkolaki z oddziału II uczyły się określania położenia przedmiotów w przestrzeni i stosowanie określeń na, pod, nad, obok, za.