Dzieci z oddziału II podczas zajęć uczyły się segregować śmieci. Zapoznały się z kolorami pojemników jakich używamy do segregacji i segregowały odpady. Dzięki takim zabawom
rozwijamy świadomość ekologiczną dzieci, wzmacniamy więzi ze środowiskiem przyrodniczym, kształtujemy nowy styl życia oparty na współistnieniu człowieka w harmonii z przyrodą,
rozbudzamy troskę o ochronę przyrody oraz gotowość do podejmowania aktywnych działań na rzecz ochrony przyrody.
„Segregujemy odpady” -podczas zabawy matematycznej dzieci tworzyły zbiory -grupowały
i segregowały przedmioty wg jednej cechy( rodzaj odpadu)
Utrwalały wiadomości na temat kolorów pojemników oraz prawidłowej segregacji odpadów.
" Ekologiczny patrol"- podczas spaceru dzieci z oddziału II obserwowały przygotowanie przez mieszkańców ulicy pojemników i worków z posegregowanymi odpadami . Dzieci zapoznały się z pojemnikami do segregowania odpadów, które znajdują się na terenie przedszkola. Miały okazję obejrzeć nowo dostarczony zielony pojemnik na szkło.
Podczas pracy plastycznej przedszkolaki z oddziału II kolorowały pojemniki na odpowiednie kolory, a następnie przyklejały obrazek przedstawiający odpad ( dzieci wcześniej wycinały obrazki)
przy odpowiednim pojemniku. Na koniec przyklejały pokolorowany obrazek szczęśliwej Ziemi.
Dzieci z oddziału II inscenizowały treść wiersza „Sznurek Jurka” L. Szołdry. W ten sposób dowiedziały się jak powstają dzikie wysypiska. Rozmawiały również o wywożeniu śmieci do lasów oraz wrzucaniu ich do rzeki oraz innych zbiorników wodnych.
Dzieci z oddziału II wykorzystały surowce wtórne do zabaw konstrukcyjnych. Dzieci mogły stworzyć dowolną zabawkę. Miały wiele pomysłów, a zabawa była wspaniała.
Przedszkolaki wysłuchały opowiadania nauczycielki o plastikowej butelce, z którego dowiedziały się, że butelki plastikowe należy wrzucać do żółtego kosza, że należy je zgniatać. Znają znaczenie słowa recykling, wiedzą, że gdy segregujemy śmieci mogą być one powtórnie przetworzone, a wszystkie te działania prowadzą do dbania o środowisko naturalne.