W ubiegłym tygodniu rozmawialiśmy na temat muzyki. W sali założyliśmy "Kącik Muzyczny", z którego dzieci korzystały przez cały tydzień. Przedszkolaki poznawały instrumenty, sposoby gry na instrumentach, tworzyły orkiestrę.
Przedszkolaki z oddziału II wykorzystały wiersz J. Tuwima "Lokomotywa" do zabawy matematycznej. W poszczególnych wagonach układały wskazaną przez nauczyciela liczbę instrumentów. Dzieci nazywały instrumenty, przeliczały ich liczbę w wagonach i próbowały grać.
Przedszkolaki zgromadziły różnego rodzaju ziarenka , które wykorzystały do wykonania grzechotek z rolki po papierze toaletowym. Wcześniej dzieci bawiły się ziarenkami, układając z nich dowolne kompozycje. Po zakończeniu zabawy ozdabiały grzechotki i sypały do nich ziarenka. Gdy grzechotki były gotowe, dzieci rozróżniały wydawane przez nie dźwięki i zgadywały jakie ziarenka były wsypane do środka.
W naszej grupie prowadzimy zajęcia z kodowania metodą kolorowych dźwięków. Jest to innowacyjna i sprawdzona już metoda uczenia się utworów muzycznych na podstawie kolorowych figur geometrycznych. Kolory i kształty zachęcają dzieci, a motywacja do nauki dodatkowo jest wzmacniana przez szybkie efekty – po pierwszej lekcji dziecko samodzielnie potrafi zagrać pierwszy utwór. Metoda kolorowych dźwięków rozwija koordynację wzrokowo-słuchową oraz wzmacnia umiejętność rozróżniania i dopasowywania tych samych figur geometrycznych. Pełni cztery podstawowe funkcje:
- ogólnorozwojową,
- stymulującą,
- wspomaga uspołecznianie dzieci
- terapeutyczną.