Dzieci utrwaliły nazwy kolorów. Wyszukiwały w otoczeniu przedmiotów w wskazanym kolorze. Dzięki zabawom badawczym i eksperymentom miały możliwość poznania jak powstają barwy pochodne. Były również zabawy „ Malowanie na mleku” „Wędrująca woda”” Mieszanie kolorów”,” Burza w szklance”, „Znikające kropki”. Podczas prac plastycznych malowały farbami tworząc oraz suchymi pastelami. Przedszkolaki wybrały się na kolorowy spacer ubrane w kolorowe pelerynki przeciwdeszczowe oraz kolorowe parasole.
Barwy ciepłe i zimne, kolory podstawowe i pochodne, kolory emocji i barwa dźwięku - to tylko kilka haseł, które towarzyszyły dzieciom podczas kolorowego tygodnia. Eksperymenty, doświadczenia, farby, kredki, barwniki - pozwalały na badanie otaczającego nas świata, "kolorowanie" go, podsycanie apetytu by wiedzieć więcej! Był to niezwykle czas twórczy .